IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Mechanika


 

 Mechanika

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Wyspa


Wyspa
https://wyspa.forumpolish.com https://wyspa.forumpolish.com https://wyspa.forumpolish.com
avatar :
© frightening

Punkty :
125


Mechanika Empty
PisanieTemat: Mechanika   Mechanika EmptyNie Cze 14, 2015 11:51 am

Mechanika

podstawy

Gra na forum opiera się głównie na storytellingu. Postanowiliśmy nie wprowadzać żadnych złożonych systemów statystyk, które, w naszej ocenie, byłyby albo ograniczające kreatywność graczy, albo tak skomplikowane, że skupiałyby na sobie więcej uwagi, niż faktyczne pisanie. Nie oznacza to jednak, że panuje pełna fabularna dowolność, a użytkownik sam decyduje, czy przeprowadzana przez jego postać operacja na otwartym sercu zakończyła się sukcesem. O wynikach takich przedsięwzięć jak bójki, opatrywanie ran, czy polowanie na zwierzynę, decyduje Mistrz Gry, opierając się głównie na opisanych przez gracza w Karcie umiejętnościach oraz na innych czynnikach: stanie zdrowia, jakości używanych narzędzi, tym, czy postać jest wypoczęta i najedzona, czy może nie spała i nie jadła od trzech dni i właściwie sama powinna być na krawędzi omdlenia. Oczywiście z decyzją Mistrza Gry można się nie zgodzić - żadne z nas nie jest nieomylne i w tym wypadku jesteśmy otwarci na konstruktywną dyskusję.

kostki

Kiedy Mistrz Gry uzna, że wynik jakiegoś przedsięwzięcia może mieć charakter losowy, zapewne chętnie posłuży się wbudowanym systemem kostek, uzależniając dalsze wydarzenia od liczby wyrzuconych oczek. W takim wypadku, należy wejść w pole odpowiedzi (opcja 'odpowiedz') i rozwinąć belkę 'Rzut kostką'. Następnie wybieramy ilość ścianek kostki (zgodnie z określoną przez Mistrza Gry) oraz ilość rzutów. W pole odpowiedzi wpisujemy cokolwiek i wciskamy 'send'. Po otrzymaniu cyfry, edytujemy swój post, opisując wydarzenia zgodnie z  wynikiem rzutu.

stan zdrowia

Stan zdrowia to pole uzupełniane przez Mistrza Gry i opisujące zarówno obrażenia bohatera, jak i odbiegające od normy stany (ciąża, upojenie alkoholowe, halucynacje etc.), które należy brać pod uwagę podczas rozgrywki. Pamiętajmy, że ucieczka przez dżunglę dla kogoś ze złamaną nogą może być co najmniej problematyczna, upływ krwi należy zatamować, a osoba z połamanymi żebrami nie będzie w stanie poruszać się tak szybko, jak ta zdrowa.

Każda zmiana stanu zdrowia jest również odnotowywana w Informatorze.

ekwipunek

Spis ekwipunku znajduje się w profilu postaci i najprościej mówiąc oznacza jej stan posiadania. Prawo do edycji pola ma jedynie Mistrz Gry, tak samo jak to on decyduje o znajdowaniu przedmiotów (tych bardziej wartościowych - jeżeli postanowicie napchać kieszenie kamieniami z plaży, nie musicie pytać nikogo o zgodę ;>). Sami ustalacie jedynie ekwipunek początkowy, opisujący wszystko to, co macie przy sobie w momencie wejścia do samolotu.

Dodatkowy ekwipunek możecie znaleźć na wyspie bądź nabyć w sklepiku. Jeżeli Mistrz Gry zapomniał dopisać Wam czegoś do ekwipunku, upomnijcie się w TYM temacie.

system punktowy

Chociaż na wyspie rozbitkowie są zdani sami na siebie, to los zwyczajowo nagradza tych najaktywniejszych. A tłumacząc z polskiego na nasze - za każdą aktywność fabularną jesteście nagradzani punktami, które możecie wymienić na bezcenny ekwipunek.

Zasady zdobywania punktów oraz ich wymiany zostały szerzej opisane w TYM temacie.

poruszanie sie po wyspie

Postacie mogą samodzielnie przemieszczać się jedynie między lokacjami, które zostały już odkryte przez graczy (zobacz: mapa wyspy). Pokonywanie dziesiątek kilometrów w jednym poście nie wchodzi jednak w grę - przyjęliśmy, że maksymalna odległość do jednorazowego pokonania to około dwudziestu kilometrów (5 kwadratów, na które podzielona jest mapa), jeżeli więc chcemy przejść z jednego końca wyspy na drugi, może być konieczne napisanie postów w kilku tematach. Te 'przejściowe' nie muszą być długie - wystarczy kilka linijek uwzględniających przebytą odległość i mijający czas. Nie jest to z naszej strony próba sztucznego nabijania postów, a danie Mistrzowi Gry możliwości wtrącenia się w Waszą rozgrywkę, kiedy Wy z kolei dostajecie okazję na odkrycie czegoś nowego. Przemieszczając się między znanymi lokacjami nie musicie jednak czekać na pozwolenie na pójście dalej - jeżeli Siła Wyższa będzie chciała zainterweniować, poprosi Was o wstrzymanie się z kolejnym postem.

Jeżeli macie ochotę na odkrywanie wyspy, wystarczy, że wyślecie Waszą postać w pobliże zakrytego na mapie obszaru i na końcu posta wybierzecie kierunek dalszego marszu (północ, wschód, południowy-zachód, etc.). Mistrz Gry zajmie się odkryciem nowego kawałka terenu i przekierowaniem Was do odpowiedniego tematu. Powinien zrobić to automatycznie, ale jeżeli jakimś cudem zostaniecie przeoczeni - upomnijcie się o przekierowanie w TYM temacie.


Powrót do góry Go down
 
Mechanika
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
All hope is lost :: Terminal :: Informacja turystyczna-